پشتیبانی از مهاجران افغان مقیم هالند
شورای رهبری آلمان نهضت فراگیر شورای رهبری آلمان نهضت فراگیر

جهانیان آگاه اند که جنگهای تحمیلی و خانمانسوز سی ساله افغانستان را به خاک و خون کشانیده، میلیونها نفر از سکنۀ آن را مجبور به ترک وطن آبایی شان گردانیده، به کشور های بیگانه آواره ساخت که اکثریت آنها بی سرنوشت و تا هنوز در شرایط بلاتکلیفی به سر میبرند.

 

با چنین اوضاع و احوال متاسفانه هستند بعضی از کشور هایی که همواره مهاجران افغانی را تحت فشار های گوناگون قرار میدهند و به ترک اجباری و عودت به کشور جنگ زده و به خاک و خون کشیدۀ شان مجبور میسازند.

از جمله هالند، یکی از این کشور هایی است که مهاجران افغان را به انواع و اشکال گوناگون به حالت رعب و ترس نگه داشته و خطر اخراج همیشه روح و روان آنها را میفشارد.

از طرفی این یک حقیقت آشکار است که جامعۀ جهانی همراه با قوتهای آیساف و ناتو در مبارزه علیه تروریزم و تامین امنیت به موفقیتهای قابل لمس دست نیافته اند. در چنین شرایط ناگوار امنیتی بر خورد تهدید آمیز به اخراج مهاجران به روح و روان فرزندان آنها صدمه زده و پروسۀ آموزش آنها را به شکسته گی مواجه ساخته است.

 

بنابران شورای رهبری آلمان نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان یکبار دیگر توجۀ مقامات مسؤول کشور هالند، اتحادیۀ اروپا، جامعۀ جهانی، سازمان ملل متحد و کمیسیون حقوق بشر را به دفاع از حقوق حقۀ مهاجران افغان معطوف داشته از آنها میطلبیم تا به صدای اعتراض آمیز و حق خواهانۀ مهاجران گوش فرا داده از اجرای چنین تصامیم غیر بشر دوستانه صرف نظر نموده با توجه به شرایط کنونی افغانستان از وقوع یک فاجعۀ انسانی جلوگیری به عمل آورده و حقوق پناهنده گی آنها را مطابق به مفاد میثاقهای بین المللی اعطا نمایند.

 

با احترام

احمد شاه سرخابی، رییس هيأت اجراییۀ آلمان نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان

آلمان، 15 جنوری 2008

 


January 15th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها